#FiiPrecaut! Risc sporit de fraude

#FiiPrecaut!

EXIMBANK atenționează asupra riscului sporit de fraude!

În continuare se atestă un număr mare de fraude cu utilizarea datelor cardurilor bancare. Făptuitorii întrebuințează diverse mijloace în scopul însușirii mijloacelor financiare:

  • apelează victimele pe numărul GSM sau prin intermediul aplicației „viber” prezentându-se în calitate de angajat al băncii și solicită date sub diferite pretexte;
  • contactează autorii anunțurilor de vânzare de pe site-urile specializate („999.md”) şi cu pretextul efectuării plății pentru bunul care urmează a fi procurat, solicită datele cardului, inclusiv parolele unice, după care intră în posesia mijloacelor bănești prin intermediul transferurilor P2P;
  • iau legătura cu victimele prin intermediul paginelor web „ok.ru”, „facebook.com” sau aplicația „messenger”, de pe conturi străine a diferitor persoane din cercul victimelor sau cu dublarea conturilor prietenilor victimelor și cer date ale cardurilor pentru efectuarea transferurilor.

 

Noi vă îndemnăm să fiți vigilenți și să nu vă lăsați prinși în plasă!

  • Nu comunicați nimănui codul CVV2/CVC2 sau oricare altă parolă de unică folosinţă (cod 3D-Secure, MTAN) recepționată de la Bancă pentru autorizarea unei plăți sau abonarea la sistemele de tip internet-banking/mobile-banking!
  • Nu lăsați cadrurile bancare nesupravegheate și nu le transmiteți persoanelor neautorizate de a le utiliza!
  • Rețineți că, pentru a recepționa o sumă în contul dvs., este necesar să furnizați DOAR numărul cardului. Solicitarea altor date, precum Cod PIN, data expirării, CVV2/CVC2 – reprezintă motiv de alarmare și renunțare la tranzație!
  • Nu furnizați datele dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms-uri, prin telefon, sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efecturării plăților pentru bunuri sau servicii!
  • Nu faceți achitări online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși!

 

Pentru a vă proteja de fraude este nevoie să cunoașteți că EXIMBANK NICIODATĂ NU SOLICITĂ:

  • expedierea datelor cu caracter personal prin telefon, sms, email sau rețele de socializare;
  • furnizarea oricăror date aferente contului dvs. bancar prin metodele menționate mai sus;
  • poze cu cardul bancar;
  • coduri PIN, parole și alte date – prin intermediul canalelor dubioase.

*Orice solicitare de expediere a datelor prin canale electronice, parvenită din partea Băncii, își are răspuns în format de Cerere înaintată de dvs., este anunțată pe paginile oficiale ale EXIMBANK și ține strict de adresele oficiale generice ale Băncii!

Rămânem împreună maxim de precauți, responsabili și protejați.

SIGURANȚA CONTEAZĂ!

03.02.2021