Brandul EXIMBANK

Codul de identitate al  are la origini logotipul Grupului Intesa Sanpaolo.

Uzuale și ușor de recunoscut, elementele identității vizuale sunt reprezentate de utilizarea inscripției (fontul „Trajan”) și a culorii (verde) Băncii mamă, precedate de logoul color în formă de pătrat (apeduct) drept un puternic element ce denotă apartenența la Grup.

Marca Intesa Sanpaolo înglobează istoria și valorile a doi dintre principalii protagoniști ai sectorului de creditare din Italia – Banca Intesa și Sanpaolo IMI, care au decis să-și unească forțele și resursele pentru a crea cel mai mare Grup Bancar din Italia și unul dintre cei mai proeminenți din Europa.

Imediat după fuziune, a fost creat și adoptat un stil vizual unic și exclusiv pentru întregul Grup Intesa Sanpaolo. Toate Băncile și Companiile, care fac parte din acesta, și-au aliniat imaginea la identitatea Companiei mama, consolidându-și astfel apartenența la Grup.

Devenind în 2018 parte a Grupului Bancar Intesa Sanpaolo, EXIMBANK și-a ajustat logotipul, având la bază acele elemente, ce consolidează sentimentul apartenenței la Grup.

Fontul și culoarea verde, care împreună fasonează lexemul (denumirea), derivă din identitatea originală a brandului Sanpaolo IMI.

Fontul „Trajan”, numit astfel fiind inspirat din caracterele Romanice utilizate pe Columna lui Traian, creează o imagine „sculptată” chiar și atunci când este simplu printat pe hârtie. Trajan este un font clasic și mereu actual, un simbol al siguranței și stabilității.

Pictograma pătrată (formă perfectă, armonioasă și echilibrată) prezintă desenul stilizat al unui apeduct roman, care aducea apă acolo unde era nevoie de ea și care, așadar, revitaliza întregi regiuni însetate. Apeductul cu 3 arcade, simbol al permanenței și dezvoltării, al vieții și prosperității, vine direct din brandul Băncii Intesa. Acesta conturează perfect ideea zidirii podurilor și conexiunii între companii separate, lumi independente și poziții diverse. Elementul exprimă cel mai bine ideea fuziunii celor două Bănci, precum și valorile și angajamentele călăuze ale operațiunii.

 

Fiecare dintre cele patru culori, care se regăsesc în pictograma pătrată, au la bază câte un element natural din care este formată lumea înconjurătoare:

  • Oranjul/Roșu reprezintă soarele, energia;
  • Nuanțele de verde reprezintă plantele, creșterea/dezvoltarea și natura;
  • Nuanțele de ocru reprezintă pământul, nisipul și munca;
  • Nuanțele de albastru reprezintă aerul, apa și marea.