Picture

Job vacancies

If you want to be part of a team, where the competence, motivation and cooperation are in preference, and your knowledge and skills will be used and multiplied daily by exchanging international practices and experiences, join us!

Benefits:

  • Competitive salary and meal vouchers;
  • Performance bonus depending on the achieved results;
  • Annual medical control paid by the employer at a private institution;
  • Trainings and team building activities;
  • The possibility to be part of a dynamic and professional team;
  • Diversity in activities, the possibility of obtaining an international experience;
  • Opportunities for professional development and career growth prospects.

EXIMBANK, the Moldavian subsidiary of the Intesa Sanpaolo Group - leader in Italy and one of the most robust banking groups in Europe - invites candidates for the following vacant positions:

ȘEF SERVICIU AML
Responsabilități:

- Coordonarea activității serviciului AML în scopul asigurării unui management eficient al riscurilor de spălare a banilor și finanțare a terorismului și formulării recomandărilor pentru diminuarea riscurilor identificate;
- Coordonarea și elaborarea planului anual de activitate și a raportului anual de activitate a serviciului AML;
- Coordonarea și elaborarea procedurilor și proceselor interne specifice în aplicarea legislației în materie de cunoaștere a clientelei și de prevenire și combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului;
- Aplicarea și asigurarea controlului aplicării de către angajații Băncii a reglementărilor interne și a legislației în materie de spălare a banilor și prevenire a finanțării actelor de terorism în limitele competențelor acordate;
- Evaluarea noilor produse și servicii ale Băncii din perspectiva riscurilor aflate în aria de gestiune;
- Prezentarea către autoritățile naționale de resort a formularelor solicitate, realizarea, gestionarea relației cu SPCSB, cu autoritățile statului competente în conformitate cu prevederile legislative în materie;
- Propunerea programelor de instruire a personalului Băncii în materie de cunoaștere a clientelei și de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului, precum și participarea la realizarea acestora;
- Asigurarea actualizării listelor de sancțiuni internaționale și cele naționale;
- Reprezentarea serviciului AML în relațiile cu subdiviziunea coordonatoare a Băncii mamă;
- Colaborarea cu alte structuri în scopul actualizării, îmbunătățirii sistemelor informaționale, soluționării eventualelor problem de sistem/date furnizate etc.

Cerințe față de candidat:

- Studii superioare în domeniul economic sau juridic;
- Experiență de minim 3 ani în domeniul AML;
- Certificare internațională în domeniul AML;
- Cunoștințe avansate a cadrului legislativ și de reglementare a activității bancare, în special în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
- Cunoașterea la perfecție a limbii române, ruse;
- Cunoașterea limbii engleze la nivel de utilizator independent;
- Stăpânirea instrumentelor MS Office;
- Leadership și abilități organizaționale;
- Echilibru emoțional;
- Simț dezvoltat al disciplinei și al responsabilității.
CHIEF CYBERSECURITY AND BUSINESS CONTINUITY MANAGEMENT DEPARTMENT
Responsibilities:
- Information security planning;
- The record of the security mechanisms and instruments, control of operation, revision, development and updating thereof;
- Maintaining information security at the appropriate level, using available tools and acting in accordance with the information standards and norms approved by the bank;
- Ensuring staff periodic training in the security of information technologies;
- Keeping under strict control the possible threats, dangers and vulnerabilities;
- Elaboration and presentation for approval to the competent bodies the methods and procedures of information security;
- Completion of the norms in force and elaboration of new ones that would maintain the security of the information technologies at the necessary level;
- Control of full application of the information security policy norms by all bank employees and third parties;
- Control of the classification of information and its correspondence to the security policies and norms;
- Control of the fullness and complexity of the security norms;
- Monitoring and control of the security plans fulfillment;
- Evidence and control of security incident resolution.

Candidate specification:
- Degree qualified;
- English at an advanced level;
- At least 3 years experience in information security;
- Management experience of at least 1 year;
- Knowledge of local and international standards and practices in information security;
- Communication skills, organization and compliance with the time requirements;
- Individual and team working skills;
- Knowledge of banking sector is an advantage.
SPECIALIST AML
Responsabilități:

- Asigurarea respectării legislației în vigoare cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor, finanțării terorismului (AML/CFT);
- Controlul respectării reglementărilor interne în domeniul AML/CFT;
- Verificarea conformității tranzacțiilor și a actelor confirmative prezentate de clienți;
- Monitorizarea și prelucrarea alertelor generate în cadrul sistemului informațional al băncii;
- Evaluarea noilor produse și servicii din perspectiva riscurilor de spălarea banilor;
- Raportarea cazurilor de neconformitate către superior şi propunerea de acțiuni de remediere;
- Raportarea periodică către autorități și prelucrarea corespondenței recepționate;
- Participarea la instruirile angajaților Băncii în domeniul AML/CFT;
- Participarea la elaborarea documentelor normative interne ale băncii în domeniul AML/CFT.

Cerințe față de candidat:

- Studii superioare în domeniul economic sau juridic;
- Experiență de minim 2-3 ani în domeniul financiar-bancar;
- Cunoștințe avansate a cadrului legislativ și de reglementare a activității bancare, în special în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
- Cunoașterea la perfecție a limbilor română și rusă, a englezei la nivel intermediar;
- Stăpânirea instrumentelor MS Office;
- Capacitatea de înțelegere, analiză și sinteză a informațiilor;
- Abilități dezvoltate de comunicare și de lucru în echipă;
- Simț dezvoltat al disciplinei și al responsabilității.
ŞEF OFICIU INFRASTRUCTURĂ ŞI TELECOMUNICAŢII
Responsabilităţi:

- Monitorizarea, dezvoltarea şi îmbunătăţirea proceselor de lucru asociate cu infrastructura internă;
- Gestionarea tuturor resurselor de reţea, inclusiv acţiunile de mentenanţă, inventariere, şi documentare;
- Crearea şi monitorizarea acţiunilor legate de back-up, alerte, accese şi securizări;
- Gestionarea și asigurarea unei bune funcționalităţi a tuturor echipamentelor de rețea, (inclusiv routere, switch-uri, hub-uri, UPS-uri etc.);
- Planificarea şi coordonarea acţiunilor de instalare a acestora (in-house şi remote);
- Administrarea şi monitorizarea canalelor de legătură, analizarea lor în vederea optimizării permanente;
- Testarea continuă a capacităţii sistemelor de reţea prin furnizarea de statistici şi rapoarte şi dezvoltarea strategiei pentru o mai bună performanţă;
- Iniţierea actiunilor corective dacă este cazul şi asigurarea îndeplinirii lor;
- Colaborarea cu serviciile interne, manifestarea unei atitudini proactive pe marginea incidentelor apărute;
- Gestionarea echipei şi acordarea de suport noilor membri ai acesteia.

Cerinţe faţă de candidat:

- Studii superioare tehnice şi experienţă în domeniu de minim 5 ani;
- Experienţă relevantă în managementul echipelor (minim 3 ani);
- Cunoaşterea limbii engleze la nivel avansat (oral, scris);
- Cunoştinţe confirmate în domeniu (Active Directory, MS Exchange, Core Switching/Routing, SSL/IPSec, SAN etc.);
- Experienţa de lucru cu ATM-le reprezintă un mare avantaj;
- Simţ dezvoltat al responsabilităţii şi al viziunii de ansamblu;
- Abilităţi de leadership şi competenţe manageriale dezvoltate;
- Abilităţi de comunicare şi interacţionare cu diferite echipe de lucru, precum şi capacitatea de a raporta către superior;
- Spirit analitic dezvoltat, capacitatea de a sintetiza informaţiile şi de a propune soluţii în termeni restrânşi.
NETWORK ADMINISTRATION
Responsibilities:

- Administration and configuration of WAN / LAN equipment and security equipment (Firewall);
- Administration and monitoring of the connection channels;
- Ensuring the network development, integrating new equipment and configurations into the system;
- Protecting network information, as well as internet traffic security, configuring ACLs;
- Analysis of data traffic, solving problems related to collisions or technical faults in the network, optimization of data traffic;
- Elaboration and maintenance of the documentation for the implementations and modifications made;
- Communication skills, analysis and synthesis, team spirit

Candidate specification:

- Higher technical degree;
- Minimum 2-3 years experience in the field;
- Advanced knowledge of TCP / IP networks;
- Knowledge in VLAN / VPN / DMVPN technologies;
- Advanced knowledge of OSPF / EIGRP network protocols;
- Knowledge in configuring and managing network equipment (Cisco);
- English (understanding of technical documentation);
- Holding certificates is an advantage (CCNA, CCSP, CCNP, etc.).
PLANNING AND CONTROL SPECIALIST
Responsibilities:

- Elaboration of financial analysis materials;
- Overall analysis of various business structures and segments;
- Efficient communication of the complete and correct image of the Bank financial performance;
- Defining and implementing profitable models;
- Participation in the financial planning process.

Candidate specification:

- Higher economical education;
- Analytical skills;
- Good understanding of controlling and / or Accounting;
- Advanced PC user (MS Office, Excel, PowerPoint);
- Knowledge of SQL language;
- Working skills with large volumes of data;
- Advanced English;
- Knowledge of the banking field and experience in managerial and / or financial reporting is an advantage.
DIRECTOR OF THE BRANCH CHISINAU
Responsibilities:

- Strategic development and management of the branch;
- Coordination of the process of selling and promoting banking products;
- Administration and continuous development of portfolio of the clients / products / services of the branch
- Management of risks related to the activity of the Branch;
- Ensuring the integrity of the Branch patrimony.

Candidate specification:

- Higher economic education;
- Similar banking experience of at least 3 years;
- Experience in lending and customer service;
- Highly-reputable;
- Lack of criminal background;
- Lack of records regarding the responsibility for administrative and financial problems at the previous work places;
- Lack of testimonies regarding financial scams or tax evasion, as well as other testimonies that denote improper and / or imprudent management and / or activity at previous work places;
- Organizational and analytical skills;
- Knowledge of Romanian and English;
- Driving license category B.
BANKING AND FINANCIAL ADVISER
Responsibilities:

- Promotion and sale of banking products and services;
- Analysis, evaluation of potential customers, market research;
- Attracting new customers;
- Elaboration and presentation of client offers;
- Meeting the established business objectives;
- Promote the Bank image.


Candidate specification:

- High university degree;
- Communication skills;
- Negotiation and sales skills;
- Capacity for analysis and synthesis;
- Customers and results orientation;
- Stress resistance, emotional balance.
CASSIR - OPERATOR (temporarily vacant position)
Responsibilities:

- Management of bank accounts;
- Making cash operations and non-cash transactions;
- Performing foreign exchange operations;
- Performing international money transfers;
- Servicing deposit accounts;
- Verification of reports on daily transactions.

Candidate specification:

- Higher education in economics;
- Advanced Romanian and Russian, intermediate English or Italian;
- Experience in customer relations or in an analogical function will be an advantage ;
- User knowledge in MS Office, Excel applications;
- Communication skills, customer and result orientation;
- Attention to details;
- Taking responsibility;
- Emotional balance, multitasking and stress resistance.

Interested persons can send the CV, accompanied by a letter of intent, indicating the position, by e-mail: recrutare@eximbank.com

If you did not find yourself in the positions listed above, but would like to be part of our team, we encourage you to send us your CV (in English) for eventually vacant positions.

 We will contact only selected persons.

Note: By sending your CV, you agree to the processing of your personal data during the recruitment process.