EXIMBANK avertizează în legătură cu riscul sporit de fraude!EXIMBANK avertizează în legătură cu riscul sporit de fraude!

EXIMBANK avertizează în legătură cu riscul sporit de fraude!

#StaiAcasă și #FiiPrecaut

Secolul evoluției tehnologice ne pune pe tavă oportunități nelimitate, dar și creaeză premize ce sporesc gradul de vulnerabilitate a fiecăruia dintre noi, din punct de vedere a securității informatice.  

În perioada dificilă în care ne aflăm, se constată amplificarea escrocheriilor pe fundalul situației cauzate de pandemia COVID – 19, de care încearcă să profite infractorii cibernetici. De cele mai dese ori, aceștia pretind a fi reprezentanți ai companiilor notorii, pentru a estorca date și informații confidențiale.

Pentru a vă proteja de fraude este nevoie să cunoașteți că EXIMBANK NICIODATĂ NU SOLICITĂ:

  • expedierea datelor cu caracter personal prin telefon, sms, email sau rețele de socializare;
  • furnizarea oricăror date aferente contului dvs. bancar prin metodele menționate mai sus;
  • poze cu cardul bancar;
  • coduri PIN, parole și alte date – prin intermediul canalelor dubioase.

*Orice solicitare de expediere a datelor prin canale electronice, parvenită din partea Băncii, își are răspuns în format de Cerere înaintată de dvs., este anunțată pe paginile oficiale ale EXIMBANK și ține strict de adresele oficiale generice ale Băncii!

Noi vă îndemnăm să fiți vigilenți și să nu vă lăsați prinși în plasă!

  • Nu furnizați datele dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms-uri, prin telefon, sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efecturării plăților pentru bunuri sau servicii!
  • Nu accesați mesaje de tip pop – up, parvenite de pe adrese necunoscute (Cu cele mai diverse îndemnuri sau pretexte: spre exemplu de a participa într-un sondaj. INFRACTORII POT FI INGENIOȘI!). Linkurile din acestea vă pot duce spre pagini rău intenționate!
  • Nu faceți achitări online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși!
  • Nu lăsați cadrurile bancare nesupravegheate și nu le transmiteți persoanelor neautorizate de a le utiliza!
  • Nu comunicați nimănui codul CVV2/CVC2 sau oricare altă parolă de unică folosinţă (cod 3D-Secure, MTAN) recepționată de la Bancă pentru autorizarea unei plăți sau abonarea la sistemele de tip internet-banking/mobile-banking;
  • Rețineți că pentru a recepționa o sumă în contul dvs., este necesar să furnizați doar numărul cardului. Solicitarea altor date, precum Cod PIN, data expirării, CVV2/CVC2 – reprezintă motiv de alarmare și renunțare la tranzație!
  • Asigurați toate dispozitivele de la care efectuați plăți online cu programe antivirus actualizate, eficiente și legale!

 

Rămânem împreună maxim de precauți, responsabili și protejați.

SIGURANȚA CONTEAZĂ!

 

06.04.2020