Victorie pentru elevii din Moldova în cadrul unui concurs internațional al Intesa SanpaoloVictorie pentru elevii din Moldova în cadrul unui concurs internațional al Intesa Sanpaolo

Victorie pentru elevii din Moldova în cadrul unui concurs internațional al Intesa Sanpaolo

VICTORIE PENTRU ELEVII DIN MOLDOVA ÎN CADRUL UNUI CONCURS INTERNAȚIONAL AL INTESA SANPAOLO

Elevii clasei a 11-a dintr-un liceu din Chișinău au devenit învingători ai concursului internațional - S.A.V.E. Ambassadors, desfășurat de Grupul Intesa Sanapolo, din care face parte EXIMBANK, prin intermediul Rețelei Internaționale de Educație Financiară a Grupului ISP (FLITIN).

Prima inițiativă comună a rețelei internaționale FLITIN, care promovează proiectul S.A.V.E. Ambassadors focusat pe liceeni, s-a desfășurat în opt țări în care își are prezența Grupul Intesa Sanpaolo prin Băncile sale subsidiare internaționale: Albania, Bosnia și Herțegovina, Croația, Egipt, Ungaria, Moldova, România și Serbia.

Inițiativa bazată pe conținuturile Turului virtual S.A.V.E. al Muzeului Economisirii urmărește să aducă tinerii mai aproape de astfel de subiecte precum sustenabilitatea, economia circulară, incluziunea socială și educația financiară.

După o lecție introductivă ținută de tutorii FLITIN, clasele implicate din fiecare țară au avut de selectat problemele sociale sau de mediu existente în orașele lor și de propus soluții. Activitatea a rezultat în producerea unui proiect în care elevii fiecărui liceu și-au prezentat constatările din cadrul cercetărilor și măsurile înaintate în vederea soluționării problemelor identificate.

În Republica Moldova au participat în concurs trei clase de-a XI-a din cadrul IPLT „Principesa Natalia Dadiani”. Elevii acestora au abordat în lucrările lor înaintate comisiei locale formate în cadrul EXIMBANK astfel de subiecte precum: ,,Smogul și impactul lui asupra mediului”, ,,Poluarea Mediului și Reciclarea Hârtiei”, iar una dintre clase a realizat chiar o cercetare concretă cu referire la situația ecologică a unui sector din capitală.

8 cele mai bune proiecte, care au ieșit învingătoare la etapele naționale în fiecare țară, au fost evaluate în cadrul unui eveniment online, de un juriu prezidat de președintele Intesa Sanpaolo, Gian Maria Gros-Pietro și format din Marco Elio Rottigni, șeful Diviziei Bănci Subsidiare Internaționale, Luisa Ferreira, șeful Programului Social Institutul BEI și Giovanna Paladino, director și curator al Muzeului Economiilor https://www.museodelrisparmio.it/home-en/.

Evenimentul a culminat prin ceremonia de decernare a echipelor poziționate pe primele 3 locuri la etapa internațională, în cadrul căreia s-a anunțat câștigătoare clasa XI-a „A” din cadrul IPLT „Principesa Natalia Dadiani” din Chișinău, cu subiectul utilizării raționale a hârtiei în contextul poluării mediului. Acțiunile concrete implementate de elevi în cadrul proiectului lor au adus un impact real comunității locale și mediului. Tinerii au desfășurat o activitate de colectare sortată cu transmiterea ulterioară spre reciclare a deșeurilor din hârtie în cadrul propriului Liceu. Totodată, elevii au organizat un atelier de confecționare a păpușilor din hârtie, pentru a-și îndemna colegii spre un consum rațional al hârtiei și un comportament responsabil față de mediu, sporind și gradul de sensibilizare față de problema abordată prin proiectul lor. Păpușile confecționate vor fi utilizate în incinta teatrului intern al școlii.

Astfel, distincții speciale au fost acordate proiectelor din Republica Moldova, Croația și Ungaria. Premiile simbolice au fost alese în concordanță cu valorile și obiectivele inițiativei S.A.V.E. Ambassadors:

  • Echipa din Republica Moldova a beneficiat de o zonă cu 30 de copaci (câte unul pentru fiecare elev din clasă) plantați special pentru această ocazie într-o țară în curs de dezvoltare, care poate fi geolocalizată și monitorizată datorită unei aplicații dedicate.
  • Echipele din Croația și Ungaria au primit spre „adopție” 20 de urși polari și respectiv 10 țestoase marine dintr-o specie pe cale de dispariție, în cooperare cu WWF.

Aceasta este o modalitate de recunoaștere a nivelului de responsabilitate și înțelegere a aspectelor referitoare la sustenabilitatea economică și a mediului susținute de acest proiect.

Ideea competiției este de a promova conștientizarea problemelor de mare relevanță pentru viitorul noilor generații din opt țări diverse din punct de vedere cultural și economic. Inițiativa promovată de FLITIN își propune să ajute adolescenții să înțeleagă complexitatea alegerilor sustenabile și implicațiile economice și potențialul de includere și reducere a inegalităților pe care le implică”, a declarat Giovanna Paladino, director și curator al Muzeului Economiilor.

FLITIN (Financial Literacy International Network) este o rețea de ambasadori ai Grupului Intesa Sanpaolo al cărei scop este să răspândească educația financiară în Italia și în diferitele țări în care Divizia Internațională a Băncilor Subsidiare este prezentă: Albania, Bosnia și Herțegovina, Croația, Egipt, Cehia, Ungaria, Moldova, România, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ucraina. O rețea internațională care își propune să împărtășească cunoștințe, abilități, metodologii, instrumente, resurse și experiențe în domeniul educației financiare, cu un singur obiectiv general: creșterea nivelului de alfabetizare economică financiară a cetățenilor, cu standarde înalte de calitate și conform instrucțiunilor OCDE.

 

Despre Grupul Intesa Sanpaolo

Intesa Sanpaolo este cel mai important grup bancar din Italia – care servește familiile, întreprinderile și economia reală – cu o prezență internațională semnificativă. Modelul de afaceri distinctiv al Intesa Sanpaolo o face un lider european în Wealth Management, Protection & Advisory, foarte concentrat pe digital și fintech. O bancă eficientă și rezistentă, beneficiază de fabricile sale de produse deținute în totalitate în managementul activelor și asigurări. Angajamentul puternic ESG al Grupului include acordarea de 115 miliarde EUR în împrumuturi de impact până în 2025 comunităților și pentru tranziția ecologică și 500 milioane EUR în contribuții pentru a sprijini persoanele cele mai nevoiașe, poziționând Intesa Sanpaolo ca lider mondial în ceea ce privește impactul social. Intesa Sanpaolo se angajează la Net Zero până în 2030 pentru propriile emisii și până în 2050 pentru portofoliile sale de împrumuturi și investiții. Patron angajat al culturii italiene, Intesa Sanpaolo și-a creat propria rețea de muzee, Gallerie d’Italia, pentru a găzdui moștenirea artistică a băncii și ca locație pentru proiecte culturale prestigioase.

 Web site: https://group.intesasanpaolo.com/en/ | News: https://group.intesasanpaolo.com/en/newsroom/news  | Twitter: @intesasanpaolo | LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/intesa-sanpaolo/ | Facebook: @intesasanpaolo | Instagram: @intesasanpaoloInformazioni per la stampa

09.02.2023